شرایط بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا در سال 2024-2025

 

ایتالیا، یکی از مقاصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی، با دانشگاه‌های معتبر، فرهنگ غنی و هزینه‌های زندگی مناسب، گزینه جذابی برای تحصیل در خارج از کشور فراهم می‌کند. موسسه دکتر منصفیه خدمات اعزام و پذیرش تحصیلی ایتالیا در تبریز را انجام می دهد.

بورسیه استانی ایتالیا (DSU) یکی از بورسیه‌های دولتی ایتالیا است که به دانشجویان بین‌المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، پذیرفته شده در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا، اختصاص دارد. این بورسیه شامل کمک‌هزینه تحصیلی، کمک‌هزینه مسکن و کمک‌هزینه بیمه درمانی است، تا 100 درصد هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش دهد.

مقدار کمک‌هزینه تحصیلی بر اساس مقطع تحصیلی و استان محل تحصیل متفاوت است. به طور متوسط، 7000 یورو سالانه می‌باشد.

همچنین، کمک‌هزینه مسکن و بیمه درمانی نیز به مقطع تحصیلی و استان مرتبط است. برای مثال، کمک‌هزینه مسکن برای مقطع کارشناسی 1000 یورو، کمک‌هزینه مسکن برای مقطع کارشناسی ارشد 1500 یورو و کمک‌هزینه بیمه درمانی 200 یورو سالانه است.

دریافت بورسیه استانی ایتالیا، برخی از شروط مانند سن محدودی ندارد. با این حال، شرایط سنی برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ممکن است متفاوت باشد. 

بورسیه استانی ایتالیا برای تمامی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا قابل درخواست است، از جمله رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی، هنر، علوم پزشکی و موارد دیگر.

این بورسیه یک نوع کمک مالی است که براساس وضعیت اقتصادی خانواده دانشجویان ارائه می‌شود. برای دریافت این بورسیه، شما باید در یکی از دانشگاه‌های ایتالیا پذیرفته شوید و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا هر سال ممکن است متغیر باشد. اما معمولاً در ابتدای سال تحصیلی اعلام می‌شود. برای سال تحصیلی 2025-2024، زمان ثبت نام بورسیه استانی به شرح زیر است:

تاریخ شروع ثبت نام: 20 جولای 2024
تاریخ پایان ثبت نام: 30 سپتامبر 2024

 حدود 60 دانشگاه دولتی در ایتالیا بورسیه استانی را ارائه می‌دهند، از جمله دانشگاه بولونیا، دانشگاه تورین، دانشگاه میلان، دانشگاه فلورانس، دانشگاه پیزا، دانشگاه سینا(سیه‌نا)، دانشگاه پادوا، دانشگاه ونیز و دانشگاه ورونا. همچنین، برخی از دانشگاه‌های خصوصی نیز ممکن است شرایط دریافت بورسیه استانی را داشته باشند. موسسه دکتر منصفیه تمامی مراحل اخذ پذیرش، نگارش SOP، اخذ ویزا و… را انجام می دهد. جهت اعزام دانشجو به ایتالیا از تبریز به موسسه دکتر منصفیه مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *